سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 
خشک کردن لپ تاپ, ریختن مایعات روی لپ تاپ

مراحل خشک کردن لپ تاپ بعد از ریختن مایعات روی آن

ایران مطلب : لپ‌تاپ‌ها علاوه بر ویژگی‌های بسیاری که دارند، معایب بسیاری را نیز ناخواسته به خود افزوده‌اند. نوع معماری این وسایل، طوری ‌است که می‌تواند با یک اشتباه کوچک ضرر بزرگی را به آن وارد نماید. ریختن مایعاتی نظیر آب، چای ، قهوه و حتی شیر، برروی لپ‌ تاپ بر اثر یک اشتباه ساده می‌تواند شمارا برای همیشه از لپ‌تاپ محبوبتان دور کند.

هنگام وقوع چنین اتفاقی، عصبی می‌شود و دنبال راهی برای نجات لپ‌ تاپ‌ تان از مرگ حتمی خواهید گشت. امروز  قصد داریم برایتان چند دستور العمل ساده را تعریف کنیم که هنگامی مایعی برروی سطح کیبورد و یا لپ‌تاپ‌تان می‌ریزد، به سرعت و بدون هیچ‌گونه نگرانی از خرابی لپ‌ تاپ بر اثر ریختن مایعات، شروع به رفع این مشکل پیش آمده نمایید.

لپ‌ تاپ را سریعا خاموش کنید

باتری را از جای درآورده و آداپتور A/C را نیز از لپ‌تاپ‌تان جدا کنید. انجام سریع و به موقع این عمل، لپ‌تاپ را از خطر ایجاد اتصال کوتاه در اثر تماس مایع با مدارهای لپ‌تاپ، نجات خواهد داد.
[ دوشنبه 93/9/24 ] [ 6:20 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

لپ‌ تاپ‌ ها به‌طور طبیعی ایجاد گرما می‌کنند و اگر به مدت طولانی و زیاد در این حالت (گرما) بمانند ممکن است خسارت جدی ایجاد کنند و حتی آتش بگیرند.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فناوری اطلاعات ایران؛ برخی به علت بی‌تجربه‌گی با علائم هشدار و خطرات پیش‌ رو در اثر ایجاد گرما در لپ‌ تاپ آشنا نیستند. راه ساده و کم خرج و معقول حفاظت و جلوگیری از آسیب‌ های بعدی پایین نگه داشتن درجه گرمای لپ‌ تاپ است. این کار کمک خواهد کرد که لپ‌ تاپ خنک تر و با اطمینان بیشتر کار کند.

1- تنظیم برق مصرفی از حداکثر استفاده به حالت تعادل: این تنظیم به سیستم می‌گوید که فقط از برقی که درخواست شده استفاده کند. اگر نیاز دارید که از لپ‌ تاپ برای بازی‌ کردن و یا کارهای سخت‌ تر استفاده کنید، ترجیحااز سرعت پردازش بالا استفاده کنید. به عبارت دیگر ضروری است که تنظیمات بر روی حداکثر کارایی صورت بگیرد.

2- از اسپری‌های حاوی هوای فشرده جهت تمیز‌کردن و برداشتن گرد و خاک در درز‌ها و مجراههای لپ‌ تاپ استفاده کنید. مشکل با این اسپری‌ها به راحتی حل می‌شود. برای اینکار لپ‌ تاپ را خاموش کنید و اسپری را لای درزها و سوراخ‌ها (جهت بیرون راندن گردو خاک) بزنید.

3- بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، از دستگاه‌های خنک‌ کننده‌ی موجود لپ‌ تاپ که دارای یک فن یا دوفن است، استفاده کنید. بعضی از دستگاه‌های خنک‌ کننده‌ی موجود که فن ندارند می‌توانند حتی دمای اطراف لپ‌ تاپ را افزایش دهند. بنابراین نیاز به یک دستگاه خنک‌ کننده قوی دارید که فن آن کارایی بالایی داشته باشد. اگر تمایل دارید که از یکی از این دستگاه‌ها تهیه و استفاده کنید، تحقیق کنید که کدام بهتر و دارای کارایی بالا هستند.

4- در محیط‌هایی از کامپیوتر استفاده کنید که هوای خنک وجود داشته باشد. کامپیوتر‌ها همانند بیشتر مردم هستند که در محیط دارای هوای خنک‌ خیلی بهتر کار می‌کنند. بیشتر اطاق‌های سرور یا مراکز دیتا در دمای 70 درجه یا پایین‌ تر کار می‌کنند. بنابراین چه در منزل و چه در محل کار از درجه حرارت ایده‌آل استفاده کنید.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/2/24 ] [ 9:59 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

انتخاب رایانه های لوحه ای (tablet) و تلفن های همراه هوشمند (smartphone) برای خرید با این تنوع بی حد و حصر کار چندان ساده ای نیست.

با توجه به این همه مدل و سیستم عامل (OS) اندروید و iOS رایانه لوحه ای، ما در اینجا قصد داریم هشت نکته کلیدی مهم را جهت راهنمایی شما برای تصمیم گیری صحیح در انتخاب خرید رایانه های لوحه ای یا تلفن های همراه هوشمند تبلتی شرح دهیم:

1ـ بزرگی صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید در انتخاب تبلت ها در نظر داشته باشید. البته بزرگی صفحه نمایش رایانه لوحه ای دقیقا به نیاز و علاقه شخصی و این که تا چه حد می خواهید قابل حمل باشد، بستگی دارد.

اندازه صفحه نمایش 9.7 اینچ مشخصه رایانه لوحه ای شرکت اپل، آیپد (iPad) است. گزینه کوچک تر دیگر هفت اینچی است که امروز خیلی طرفدار دارد و تبلت های Streak7 شرکت دل و PlayBook شرکت بلک بری از نمونه های آن است.

تبلت ها در اندازه های دیگری چون 8.9، 10.1 و موبایل ـ تبلت ها در اندازه هایی حدود پنج اینچ زیاد است. در بین تلفن های همراه هوشمند صفحه نمایش چهار اینچی اندازه استانداردی است، اما آنها از نظر کیفیت بسیار متنوعند.

امروزه بسیاری از تلفن های همراه هوشمند مانند Galaxy S2 صفحه نمایش های AMOLED دارند که رنگ های واقعا زنده شان هنگام پخش و استریم محتوای رسانه ای (media) بخوبی نمود دارد.

2ـ سیستم عاملی تبلت

انواع گوناگونی از سیستم های عامل (زمینه نرم افزاری که تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند بر آن به کار می پردازند) برای تبلت ها وجود دارد.

یکی از محبوب ترین آنها iOs گزینه اپل است که در آیفون (iPhone) و آیپد یافت می شود.

بیشتر تبلت های سال 2012 با OS اندروید نگارش 4 (بستنی حصیری) شخصی سازی شده براساس OS گوگل که در تلفن های همراه کاربرد دارد، می تازد.

بقیه سیستم های عامل رایانه های لوحه ای سال 2011 توسط HP و بلک بری پدید آمده و توسعه یافتند. اکنون ویندوز 8 و 7 که شما را قادر می سازد برنامه های رایانه های PC را روی رایانه های لوحه ای اجرا کنید، نیز خاستگاه بسیاری از تبلت هاست.

در بین تلفن های همراه هوشمند Windows Phone 7 یکی از سیستم عامل های کاملا پیشرو و یکی از بهترین آنهاست. آیفون و تلفن های دستی اندرویدی نیز انتخاب های مناسبی به شمار می رود.

3ـ میزان ظرفیت فضای ذخیره داده تبلت

مقدار ظرفیت فضای ذخیره داده ای که شما برای یک رایانه لوحه ای نیاز دارید، بستگی مستقیم به مورد کاربری تبلت شما دارد.

در مجموع یک فضای ذخیره داده 16 گیگابایتی برای یک رایانه لوحه ای کاملا کافی به نظر می رسد و شما می توانید انبوهی از موزیک ها و عکس ها را در آن جای دهید؛ اما در مورد ویدئوی HD و برنامه های کاربردی پر حجم قضیه فرق کرده و نیاز به حافظه به مراتب بزرگ تری دارید.

 

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/5/3 ] [ 7:27 عصر ] [ امیر محتشم ] [ نظرات () ]

عمر باتری از مهمترین پارامترهای خرید یک لپ تاپ است. سرعت پردازنده گیج کننده است. معماری‌های سخت افزاری مختلف در سرعت‌های مختلف عملکردهای متفاوت دارند. کارت گرافیک که از این هم سخت‌تر است. اما باتری…

به گزارش تکناز باتری از همه چیز ساده‌تر است ! همه معنای آن را می فهمند. تولیدکنندگان لپ تاپ هم به این مسئله آگاهند و از آن به عنوان یک ابزار مهم در بازاریابی بهره می‌برند. ادعاهای جالبی هم در این زمینه وجود دارد. برخی از لپ‌تاپ ها به خاطر وجود رقبای سرسخت‌شان یعنی تبلت‌ها تا شش، هفت، هشت ساعت و حتی بیشتر هم مدعی هستند. فقط یک مشکلی در این میان وجود دارد. هیچ کس بررسی نمی‌کند که ببیند آیا این کارخانه‌های حقیقت را گفته‌اند یا خیر. تولیدکنندگان می توانند هرچه دلشان می‌خواهند ادعا کنند.

ما قصد داریم با بررسی 10 مدل از جدیدترین لپ‌تاپ‌هایی که به بازار آمده و مقایسه ادعای سازندگان درباره میزان مقاومت باتری و آنچه ما پس از بررسی دقیق به آن رسیده ایم ، ادعای کمپانی ها را بررسی کنیم. بیایید ببینیم که آیا واقعا این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند به خود ببالند؟

ما برای این مقایسه نیاز به لیست جامعی از لپ‌تاپ‌ها داریم. بنابراین 10 مدل از آخرین مدل‌ها را بررسی کردیم. برخی از این مدل‌ها اولترابوک هستند برخی desktop replacements و بقیه از نوع کامپیوترهای قابل حمل لوکس.

در اینجا لیستی از جدیدترین مدل‌های لپ‌تاپ به همراه عمر باتری‌شان که از سایت سازندگان آنها گرفته شده است، آورده‌ایم. البته همه لپ‌تاپ‌های موجود در بازار عمر باتری مشخص شده ندارند، ما فقط آنهایی را انتخاب کردیم که عددی مشخص را به عنوان عمر باتری خود اعلام کرده‌اند. اعداد در لیست زیر یا از طرف سازنده‌ها ذکر شده و یا در برگه تنظیمات خود دستگاه آورده شده است.

· ASUS UX31 / هفت ساعت یا بیشتر
· ASUS U36JC/ ده ساعت
· HP Folio 13 / نه و نیم ساعت
· HP dm1z / ده ساعت
· Lenovo IdeaPad U400/ چهار ساعت
· Lenovo ThinkPad T420 / پنج و نیم ساعت
· Sony Vaio SE 15.5” / شش ساعت
· Sony Vaio Z / هفت ساعت و 15 دقیقه
· Toshiba Portege Z835 / هشت ساعت بدون وقفه در اینترنت بچرخید و لذت ببرید!
· Toshiba Satellite P755 / هفت و نیم ساعت

اگر بخواهیم میانگین این اعداد را در نظر بگیریم می شود 7.3 ساعت ( البته عدد گرد شده). این میزان بسیار بالاست. اگر این لپ‌تاپ‌ها تا این حد قابل حمل هستند به این خاطر است که کارخانه‌ها معمولا این عدد را از بهترین نسخه نهایی بدست می‌آوردند نه از روی desktop replacements که کمترین حد این کیفیت را دارد اما با همه این احوال 7 ساعت شارژ نگه داشتن بسیار عالی است! حالا بیایید ببینیم که این ادعاها تا چه حد واقعیت دارد؟

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/4/13 ] [ 1:53 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

هنوز عمر باتری یکی از مواردی است که افراد هنگام خرید نوت‌بوک‌ جدید به آن اهمیت می‌دهند. عمر باتری، فاکتوری کلیدی برای با خود بردن یک لپ‌تاپ است.
مطمئنا همه ما لپ‌تاپ‌هایی نازک و سبک‌تر را ترجیح می‌دهیم؛ اما حتی نازک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌ها زمانی که باتریشان تمام شود، به دستگاهی از کار افتاده تبدیل خواهد شد.
در برخی موارد شما می‌توانید باتری لپ‌تاپ‌تان را با یک باتری یدکی تعویض کنید، اما در رقابتی که تولیدکنندگان برای ساخت لپ‌تاپ‌های نازک‌تر و سبک‌تر دارند، بسیاری از «اولترابوک»‌ها دارای باتری‌های مجتمع هستند که نمی‌توان آنها را بدون باز کردن کامل لپ‌تاپ، حرکت داد یا تعویض کرد بنابراین برای این که لپ‌تاپ چند دقیقه بیشتر کار کند، چه باید کرد؟ با چند تغییر ساده، شما براحتی می‌توانید کار خود را بدون این که به طور مداوم به دنبال نزدیک‌ترین پریز برق باشید، انجام دهید.
بسیاری از این پیشنهادها برای نوت‌بوک‌های امروزی است که سیستم عامل ویندوز 7 دارند؛ اما بیشتر آنها برای لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز اکس‌پی یا حتی ویندوز8 هم کارآمد خواهد بود.
از لپ‌تاپ‌تان زیاد کار نکشید
در ساده‌ترین شرایط، اصلی‌ترین چیزی که لپ‌تاپ شما به آن نیاز دارد، انرژی است. لپ‌تاپ شما انرژی مصرف می‌کند و این همان کاری است که شما نیاز دارید انجام ندهد.
یک راه حل ساده برای این مشکل، بستن برنامه‌هایی است که از آن استفاده نمی‌کنید.
برای این منظور می‌توانید آن را در حالت اجرا و پس‌زمینه قرار دهید یا آن را به صورت کوچک شده در نوار وظایف (taskbar) ویندوز رها کنید که به این ترتیب، در صرفه‌جویی انرژی یک گام به جلو برداشته اید.
هر لپ‌تاپی که سیستم عامل آن نسخه‌های جدید ویندوز است، می‌تواند منحنی مصرف انرژی با استفاده از برنامه مدیریت انرژی ویندوز (Windows Power Management) را تغییر دهد.
روی آیکون باتری که در پایین صفحه نمایشگرتان وجود دارد، کلیک کنید و اگر راهی ساده وسریع برای محدود کردن مصارف غیرضروری می‌خواهید، نوت‌بوک خود را در حالت « Power Saver» (بهینه‌ساز انرژی) یا «Balanced» (تعادل) قرار دهید.
اگر شما در حال تبدیل فرمت یک فیلم هستید یا بازی می‌کنید، «عملکرد بالا» (High Performance) یک تنظیم عالی برای شماست اما این تنظیم موجب می‌شود تا پردازشگر و هارد دیسکتان بسختی کار کند و انرژی بیشتری را مصرف کرده و گرمای زیادتری را تولید کند.
همچنین بسیاری از نوت‌بوک‌ها نرم‌افزار دارای تنظیم انرژی (power regulation) (HP Power Advisor, Toshiba Power Saver و غیره.) است که می‌تواند مصرف کلی انرژی سیستم را کاهش دهد.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/4/8 ] [ 12:16 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

متخصصان فیزیوتراپی می گویند افراد با استفاده از تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ در زمان پس از کار روزانه، سلامت خود را به خطر می اندازند.

 به گزارش سافت گذر به نقل از آی تی آنالیز؛ مردم دائما چشم خود را به صفحه نمایشگر می دوزند و حتی وقتی به منزل می رسند . آنها در منزل نیز همچنان به استفاده از وسایل الکترونیکی خود ادامه می دهند.
بر اساس اعلام انجمن فیزیوتراپی انگلیس ، وضعیت نامناسب بدن در هنگام استفاده از این ابزارها، موجب بروز درد در ناحیه گردن و کمر می شود.
بر اساس این گزارش، افراد باید خاموش کردن وسایل ارتباطی الکترونیکی خود را بیاموزند.
محققان در یک مطالعه آن لاین بر روی 2010 کارمند دریافتند حدود دو سوم افراد مورد بررسی حتی پس از اتمام کار در اداره، به استفاده از وسایل الکترونیکی خود همچنان ادامه می دهند.
این دانش پژوهان می گویند افراد به طور متوسط روزانه دو ساعت بیش از اندازه به نمایشگر وسایل الکترونیکی نگاه می کنند.
این داده ها حاکی از‌ آن است، میزان زیاد کار و تلاش برای کاهش فشار شغلی در روز، دو دلیل اصلی برای کار کردن بیش از اندازه با تلفن های هوشمند، تبلت و لپ تاپ است.
اگرچه انجام اضافه کاری در منزل می تواند تاثیر مثبت کوتاه مدتی بر کار داشته باشد اما اگر این روند به برنامه هر روزه فرد تبدیل شود ، می تواند مشکلات متعدد سلامتی مانند کمر درد ، گردن درد و همچنین بیماری های مرتبط با استرس در پی داشته باشد.
این مساله در صورتی که افراد از وسایل الکترونیکی دستی و قابل حمل استفاده کنند خطرناک تر است چرا که به وضعیت بدن خود در هنگام استفاده از این وسایل توجهی نمی کنند.


[ شنبه 91/4/3 ] [ 1:52 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

امروزه تلفن‌های همراه همه جا رواج دارد. امکاناتی که تلفن‌های همراه در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد از امکان تماس در هرمکان تا دسترسی به اینترنت، موجب همگانی شدن این فناوری شده است. طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ایران از نظر شاخص اشتراک تلفن همراه در میان 139 کشور جهان در رده نود و پنجم قرار دارد. طبق همین گزارش، ضریب اشتراک تلفن همراه در کشور ما 8/70 است یعنی به ازای هر 100 نفر، 8/70 اشتراک وجود دارد.

 

تکناز : توانایی برقراری تماس با هر فرد در هر زمان فوق‌العاده است. متاسفانه رستوران‌ها، سینماها، مراکز خرید و مکان‌های مذهبی از همگانی‌شدن این فناوری رنج می‌برند؛ چرا که بسیاری از دارندگان تلفن همراه نمی‌دانند چه زمانی باید به گفت‌وگوی خود پایان دهند. شاید بسیاری از ما هنگامی که با چنین افرادی روبه‌رو می‌شویم فقط زیر لب غرولندی می‌کنیم و رد می‌شویم، اما هستند افرادی که سعی در حل این مشکل دارند. تلفن‌ همراه بر پایه امواج رادیویی دوسویه ساخته شده‌ است و مانند هر موج رادیویی، سیگنال آن قطع یا مسدود می‌شود.

در این نوشتار به بررسی دستگاه‌های مسدودکننده‌ تلفن همراه (cell-phone jammer) می‌پردازیم.

 

 

برای مسدودکردن تلفن همراه چه باید کرد؟

ایجاد اختلال در امواج تلفن همراه مانند دیگر ارتباط‌های رادیویی است. یک تلفن همراه با برقراری ارتباط با شبکه خدمات خود از طریق آنتن‌ها و ایستگاه مرکزی کار می‌کند. آنتن‌های تلفن همراه، یک شهر را به مناطق کوچک همانند سلول‌ها تقسیم می‌کند. برای مثال اگر یک کاربر تلفن همراه از یک نقطه شهر به نقطه‌ای دیگر برود، ممکن است سیگنالش از آنتنی به آنتن دیگر تحویل داده شود.

یک دستگاه مسدودکننده تلفن همراه، امواجی با همان فرکانس امواج تلفن همراه ارسال می‌کند تا ارتباط بین تلفن همراه و آنتن ایستگاه مرکزی قطع شود.

 

 

دستگاه مسدودکننده تلفن همراه چگونه کار می‌کند؟

دستگاه مسدودکننده تلفن همراه با ارسال سیگنالی با همان فرکانس تلفن همراه و انرژی زیاد می‌تواند بر تلفن همراه غلبه پیدا کند. در واقع این سیگنال ارسالی با 2 سیگنال تلفن همراه برخورد می‌کند و آنها را از کار می‌اندازد. تلفن‌ همراه به گونه‌ای طراحی شده‌ است که اگر تداخلی در سیگنالشان در سطح پایین ایجاد شود، بتواند انرژی سیگنال خود را افزایش دهد، از این رو مسدودکننده باید با تشخیص این تغییر، میزان انرژی سیگنال خود را مطابق با سیگنال تلفن همراه افزایش دهد.

 

تلفن همراه، دستگاهی کاملا دوسویه (full-duplex devices) است، به این معنا که از 2 فرکانس جداگانه استفاده می‌کند، به طور همزمان یکی برای صحبت‌کردن و دیگری برای شنیدن. برخی از مسدودکنندگان تلفن همراه فقط یکی از این دو فرکانس را که توسط تلفن همراه استفاده می‌شود مسدود می‌کند که نتیجه آن قطع شدن هر دوی آنهاست. در واقع تلفن همراه فریب می‌خورد و فکر می‌کند سرویسی وجود ندارد، زیرا فقط می‌تواند یک فرکانس را دریافت کند.

 

دستگاه‌هایی که پیچیدگی کمتری دارد تنها بخشی از فرکانس‌ها را مسدود می‌کند. در حالی که مسدودکننده‌هایی در سطح بالاتر برای قطع تلفن‌های دو وجهی(dual-mode) یا سه وجهی (tri-mode) که به طور خودکار بین انواع مختلف شبکه‌ها سوئیچ می‌کند تا سیگنال بازی را پیدا کند، به یکباره چند نوع از شبکه‌های تلفن همراه را مسدود می‌کند. برخی دستگاه‌های پیشرفته تمام فرکانس‌ها را به طور همزمان مسدود می‌کند و دیگر دستگاه‌ها را می‌توان برای مسدود کردن فرکانس مشخصی تنظیم کرد.

 

برای مسدود کردن تلفن همراه، شما به دستگاهی نیاز دارید که فرکانس صحیح را منتشر کند. اگرچه سیستم‌های سلولی متفاوت سیگنال‌های گوناگونی را تولید می‌کند، اما با توجه به این که تمام شبکه‌های تلفن‌ همراه از سیگنال‌های رادیویی استفاده می‌کند، می‌توان آنها را قطع کرد.

 

دامنه واقعی مسدودکننده به انرژی و محیط اطراف وابسته است که می‌تواند شامل دیوار یا موانعی دیگر که در یک ساختمان وجود دارد، باشد. این موانع می‌تواند موجب مسدود شدن سیگنال‌های مسدودکننده ‌شود. دستگاه‌های مسدودکننده با انرژی پایین می‌تواند تماس‌هایی در محدوده 9 متری را مختل کنند، اما مسدودکننده‌های پرقدرت توانایی انجام این کار تا محدوده یک زمین فوتبال را دارد.

 

 

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/3/23 ] [ 1:41 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

نحوه استفاده بهینه از لپ تاپ
 

* وارد آوردن ضربه به لپ تاپ، می تواند باعث بروز اشکال در دستگاه شود. لذا مراقب باشید که به هیچ عنوان به طرفین دستگاه و مخصوصاً پشت LCD و زیر دستگاه، ضربه وارد نشود.
* دستگاه به شدت در برابر ریختن مایعات مانند آب، چای، قهوه و ... حساس و آسیب پذیر است.
* توجه داشته باشید که اگر پریزهای تلفن منزل یا محل کارتان به صورت سوکتی نباشد، احتمال اتصال دو شاخه مودم دستگاه، به پریز برق بسیار زیاد است. باید بدانید که چه دستگاه خاموش باشد چه روشن، بلافاصله مودم دستگاه خواهد سوخت. برای جلوگیری از این حادثه، می توانید از دوشاخه های آنتی شوک برق، استفاده نمایید که در دسترس و بسیار ارزان هستند.
* درب درایو، بسیار آسیب پذیر است. پس با ملایمت با آن برخورد کنید و ضمناً توجه داشته باشید که پس از استفاده، بلافاصله آن را ببندید.
* در موقع بستن در لپ تاپ، دقت داشته باشید که هیچ گونه شیئی مابین LCD و صفحه کلید قرار نداشته باشد، زیرا باعث شکستن LCD می گردد.
* بهتراست چنانچه از سی دی و دی وی دی استفاده زیاد و طولانی مدت می نمایید (مثلاً دیدن فیلم و یا شنیدن موسیقی)، آنها را بر روی هارددیسک کپی کنید. در این صورت درایو شما در کوتاه مدت مستهلک نخواهد شد.
* صفحه نمایشگر لپ تاپ بسیار حساس است، بنابراین هرگز و تحت هیچ شرایطی، به منظور صیقل دادن آن، یا لکه زدایی آن، به طور مستقیم هیچگونه مایعی را (از جمله الکل، استون، ادکلن و ...) به روی صفحه آن نپاشید.
* هرگز دستگاه را در برابر حرارت مستقیم یا تابش مستقیم نور خورشید (مخصوصاً درون اتومبیل یا مکان های بسته) قرار ندهید.

محل استقرار دستگاه
 

* دستگاه را بر روی سطوح پرزدار، مانند فرش و موکت قرار ندهید و از گرد و غبار و رطوبت، به طور جدی دور نگه دارید.
بهتراست دستگاه را بر روی سطح صاف و خشک و بدون لرزش قرار دهید. دستگاه به هنگام کار بسیار گرم می شود (که البته مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند)، لذا سطوحی که نسبت به حرارت آسیب پذیر هستند و یا بعضی از میزهایی که سطوح رنگی حساس دارند، ممکن است آسیب ببینند.
* هرگز دستگاه را روشن درون کیف نگذارید. همچنین دقت نمایید که دریچه های عبور هوا در لپ تاپ، پوشانده نشوند.

ادامه مطلب...

[ شنبه 91/2/9 ] [ 11:57 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

یکی از دلایلی که یک تبلت به لپ‌تاپ ارجحیت دارد، عمر بسیار طولانی‌تر باتری آن است.

به گزارش سافت گذر به نقل از ایتنا؛ کامران کاظمی ـ کارشناس نرم‌افزار ـ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تبلت‌ها به خاطر نوع طراحی‌شان در مقایسه با رایانه‌های معمولی، سبک‌ترند و حمل و انتقال‌شان به نسبت راحت‌تر است و شاید بعضی از انواع آن هنوز دارای وزن بالایی باشند و به راحتی در دست جای نگیرند، اما زمانی که کاربر آن را برروی پا و یا هر سطح دیگری بگذارید، عالی هستند و لپ‌تاپ هم که جزو وسایل قابل حمل و متحرک محسوب می‌شود، زمانی را برای روشن شدن می‌گیرد و معمولا بعد از مدتی استفاده، گرمای غیرقابل تحملی تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: در استفاده از گوشی‌های هوشمند، با این‌که دسترسی راحتی به اینترنت وجود دارد اما مطالعه یک صفحه اینترنتی برروی تبلت در مقایسه با گوشی همراه که از نسخه دیگری از وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و بسیار ریز و کوچک است، لذت‌بخش‌تر خواهد بود.
گفتنی است وجود یک تبلت در محل کار، می‌تواند برای انجام کارهای ابتدایی مثل چک کردن ای‌میل‌ها و رسیدگی به برنامه‌ها کاملا موثر باشد و حتی اگر در مدارس، این امکان فراهم شود که نسخه دیجیتالی کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان معرفی شود، آنها هم می‌توانند با ذخیره کتاب‌ها در تبلت و همراه بردن آن، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/1/31 ] [ 2:58 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

اگر از دسته افرادی هستید که با مشکل خالی شدن ناگهانی شارژ لپ‌تاپ‌ مواجه هستید و اگر راه‌های نگهداری از باتری لپ‌تاپ و روش‌های افزایش عمر مفید باتری را نمی‌دانید مطلب زیر را بخوانید.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، برای افزایش عمر باتری لپ‌تاپ و استفاده بیشتر از آن به نکات زیر توجه کنید:
1– پس از خرید لپ‌تاپ، از آن استفاده کنید تا کاملا شارژ تمام کند، وقتی که خاموش شد آن را برای دوازده ساعت روی شارژ بگذارید.
2– نور صفحه نمایش را کم کنید.
3– نرم‌افزارهایی را که در پس زمینه سیستم‌عامل اجرا می‌شوند، خاموش کنید.
4– ابزارهای خارجی غیرضروری را به لپ‌تاپ وصل نکنید. ابزارهای usb (مانند موس) باتری لپ‌تاپ تان را خالی می‌کنند.
5– رم سیستم را افزایش دهید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا به جای اینکه سیستم مرتب از حافظه مجازی استفاده کند، پردازش‌ها را بیشتر با رم انجام دهید.
6– هارد درایو و ابزارهای سی دی / دی وی دی را خاموش کنید. میزان مصرف انرژی سی دی/ دی وی دی درایو‌ها از هارد هم بیشتر است. حتی وجود سی دی در درایو باعث مصرف بیشتر می‌شود، حتی اگر از آن استفاده هم نشود. تا جایی که ممکن است سعی کنید که به جای درایو نوری از برنامه‌های درایو مجازی استفاده کنید.
7– اتصالات باتری را تمیز نگه دارید.
8 – از باتری مراقبت کنید. باتری را به کار وادارید. باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بدون استفاده نگذارید.
9– دمای عمومی سیستم را پایین نگه دارید.
10– از چند برنامه به شکل همزمان استفاده نکنید. هنگامی که از باتری استفاده می‌کنید، هر بار فقط یک کار را انجام دهید و سپس سراغ کار بعدی بروید.
منبع:http://www.barsam.ir


[ شنبه 90/7/23 ] [ 12:9 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 447
بازدید دیروز: 352
کل بازدیدها: 1190236