سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
 

امروزه دانش کامپیوتر آنقدر پیشرفت کرده است که می توان بدون مشکل کامپیوتر را برای مدت طولانی یا حتی به صورت 24 ساعته روشن نگه داشت حتی می توان از زمان بی کاری کامپیوتر برای Update آنتی ویروس کامپیوتر و اسکن آن استفاده کرد. ولی برای روشن نگه داشتن طولانی کامپیوتر نکته هایی وجود دارد که یاد آوری انها خالی از لطف نیست
بدانید که:
•هر بار روشن یا خاموش کردن کامپیوتر باعث تغییر دمای آن می شود. که به این تغییرات دمایی تنش هایی حرارتی گفته می شود. و از لحاظ فیزیکی می تواند آسیب پذیری هر قطعه ای را ( حتی غیر الکترونیکی ) افزایش دهد. مشکل دیگری که هنگام روشن کردن کامپیوتر وجود دارد، جرقه ای است که هنگام وصل کلید زده می شود. این جرقه های اضافه ولتاژ های نا خواسته ای ایجاد می کنند. با اینکه فیلتر هایی برای حذف این نوسانات ولتاژ وجود دارند اما همیشه مقداری از نوسانات از این فیلتر ها عبور می کنند. بنابراین اگر قرار است پس از مدت کوتاهی دوباره کامپیوتر خود را روشن کنید بهتر است اصلاً آنرا خاموش نکنید. پس برای افزایش عمر کامپیوتر خود بهتر است از روشن و خاموش کردن های بیهوده کامپیوتر خودداری کنید.
•هارد دیسک کامپیوتر شما می تواند با سرعت 5400 یا 7200 یا 15000 دور در دقیقه دیسک های خود را به بچرخاند. وقتی که یک کامپیوتر روشن است بیرینگ ( یا به قول عوام بلبرینگ ) آن در حال سایش است. و بد نیست بدانید هارد دیسک های امروزی به طور متوسط می توانند 100000 تا 250000 ساعت بدون مشکل و بدون وقفه کار کنند. کامپیوتر هایی که برای سرور ها ساخته می شوند از تکنولوژی استفاده می کنند که بتوانند هفت روز هفته را به صورت شبانه روزی کار کنند. و چکیده این تکنولوژی در کامپیوتر های شخصی استفاده شده است بنابراین بیشتر آنها می توانند برای یک دهه یا حتی بیشتر بدون مشکل کار کنند. بنابراین خیلی لازم نیست نگران هارد دیسک خود به عنوان یکی از قطعات دارای استهلاک مکانیکی نگران باشید.
•فن CPU، منبع تغذیه، حتی کارت گرافیکی مقداری برق مصرف می کنند. اما اگر از مود ذخیره انرژی ( Power Option ) در کامپیوتر خود استفاده کنید. می توانید مصرف آنرا به میزان قابل توجهی کاهش دهید. و اگر از مانیتور CRT برای کامپیوتری که قرار است مدت طولانی روشن بماند استفاده می کنید بهتر است آنرا با یک مانیتور LCD تعویض کنید چون این مانیتورها مانند یک بخاری برقی در تابستان هستند. و نه تنها انرژی بیشتری مصرف می کنید بلکه باید برای تهویه گرمای انها هم فکری بکشید. کامپوتر هایی (مادر برد هایی ) که دارای برچسب EPA یا Energy Star هستند می توانند. به راحتی مانیتور یا هارد دیسک ( اگر برای مادربرد و CPU این عمل انجام نشود ) را در حالت خواب قرار دهند که سبب کاهش مصرف انرژی می شود و در عین حال کار خود را انجام می دهند بدون اینکه صدمه ای به به یکی از قطعات آن وارد شود.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/10/27 ] [ 11:8 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

میتوان گفت آخرین راه نجات ویندوز XP خراب شده استفاده از System Restore است! Microsoft ابزاری به نام System Restore را در ویندوز قرار داده است که از جمله کارکرد های آن بازیابی ویندوز خراب شده به ویندوز سالم در مواقع حساس و اضطراری است. System Restore در حقیقت تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می سپارد و آن را در محلی در هارددیسک برای مواقع اضطراری ذخیره می کند که با بازیابی کردن این اطلاعات می توان از بروز مشکل جلوگیری کرد. در این ترفند به بررسی نحوه کار با System Restore در ویندوز XP میپردازیم.

 

بدین منظور:
ابتدا برای دسترسی به System Restore در ویندوز XP از منوی Start به All Programs > Accessories > System Tools > System Restore بروید.
خواهید دید که پنجره System Restore باز خواهد شد.
در این پنجره، Restore my computer to an earlier time گزینه مخصوص بازگرداندن ویندوز به حالت قبل است. و دومین گزینه یعنی Create a restore point جهت ساخت یک Restore Point یا نقطه بازگردانی به کار میرود. به زبان ساده هر زمان که ویندوز XP سالم است میتوانید یک نقطه بازگردانی ایجاد کنید در زمان لزوم از آن برای بازیابی اطلاعات استفاده نمایید.

جالب است بدانید اگر اکنون ویندوز شما خراب شده و تاکنون خودتان به طور دستی Restore Pointی ایجاد نکردید جای نگرانی نیست. چرا که معمولأ ویندوز به طور اتوماتیک و پیش از نصب برنامه ها اینکار را صورت میدهد.

برای ساختن یک Restore Point یا نقطه بازگردانی، به مسیر قبل رفته و این بار گزینه Create a restore point را انتخاب کنید و با کلیک بر روی Next به قسمت بعد بروید.

ادامه مطلب...

[ شنبه 89/10/25 ] [ 3:22 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

در خلال چند سال اخیر ظرفیت و کیفیت بالایDVD ها چنان دنیای دیسک ها را تسخیر کرده که کم کم به نظر می رسد بدون داشتن دستگاه های پخش کننده یا ضبط DVD نمی توان از خیلی برنامه ها سود برد. البته دستگاه های ضبط DVD نیز با قابلیت های جالبشان، توجه زیادی را به خود معطوف کرده به طوری که دیگر لازم نیست نگران از دست دادن برنامه های تلویزیونی دلخواه خود باشید و کافی است با تنظیم زمان پخش برنامه در دستگاه، برنامه ها را به صورت خودکار ضبط کنید. به طور کلی عملکرد هر دستگاه DVD Recorder شبیه دستگاه های ضبط و پخش ویدئویی قدیمی یا همان VCRها است با این تفاوت که برای ضبط برنامه های تلویزیونی یا پخش فیلم ها به جای نوار ویدئویی، یک حلقه دیسک DVD در آن ها قرار می گیرد اما علاوه بر کیفیت بسیار بالای DVD به راحتی و با سرعت می توان در منوها و بخش های مختلف فیلم یا برنامه ضبط شده، جلو و عقب رفته و قسمت مورد علاقه را مشاهده کرد.
به دلیل آنکه قابلیت ها و ویژگی های چنین دستگاه هایی متفاوت است، بد نیست در مورد این امکانات اطلاعاتی داشته باشیم تا هنگام مراجعه به فروشگاه ها و شنیدن اصطلاحات عجیب و غریب و بعضاً ناآشنا، سر در گم و گیج نشویم.
زمانی که قصد خرید یک دستگاه DVD Recorder دارید، لازم است به دو مورد دقت کافی داشته باشید. اولین نکته اینکه دستگاه مورد نظر واحد Tuner یا تنظیم کننده دارد یا خیر؟ طبق قانون «کمیته ارتباطات فدرال» یا FCC در ایالات متحده، نسل جدید دستگاه های ضبط باید از تیونر دیجیتالی ATSC برخوردار باشند. از آنجایی که معمولاً تیونرهای دیجیتالی، روی قیمت دستگاه هم تأثیر دارند، بسیاری از شرکت های سازنده این گونه ادوات، دستگاه های خود را به دو صورت با و بدون تیونر عرضه می کنند. البته هنوز در کشور ما و بسیاری از نقاط جهان، دستگاه هایی با تیونرهای غیر دیجیتال نیز فروخته می شوند.
نکته مهم بعدی این است که تمام دستگاه های پخش از همه فرمت ها پشتیبانی نمی کنند. به یاد داشته باشید که DVD Recorderها درگیر رقابت های موجود در دنیای DVD Writerها نیستند و تنها برخی از آن ها هر 5 فرمت رایت شامل DVD-RAM, DVD+R/RW, DVD-R/RW را پشتیبانی کرده و تعداد زیادی این قابلیت را ندارند. دستگاه های معمولی (مخصوصاً انواع ارزان قیمت) تنها فرمت های DVD+R/RWیا DVD-R/RW را پخش می کنند، برخی دستگاه ها از DVD-R/RWو DVD-RAM پشتیبانی کرده و تعداد زیادی هم فرمت های DVD-RAMو DVD-R/R , DVD+R پوشش می دهند. در این میان اگر دستگاه تان از دیسک های Double-layerیا Dual-layer پشتیبانی کند، مجبور نخواهید بود برای ضبط یک فیلم با کیفیت بالا حدود دو ساعت وقت صرف کنید.
حال چنانچه DVD هایی را که رایت می کنید تنها روی همان دستگاه می بینید، پشتیبانی از فرمت های مختلف، نکته مهمی نیست و می توانید به قابلیت های دیگر دستگاه بپردازید ولی اگر می خواهید آن ها را در دستگاه های مختلف اجرا نمایید، به دستگاه گران قیمت تری نیاز خواهید داشت. تمام دستگاه های پخشDVD موجود در بازار و درایوهای DVD-ROM توانایی پخش حداقل یکی از این دو فرمت DVD+R , DVD-R را دارند و تقریباً بیشتر دستگاه ها از عهده پخش هر دو آن ها بر می آیند.

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/10/16 ] [ 11:6 صبح ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

مطمئنأ شما هم دوست دارید ویندوزی را که نصب میکنید برای مدت طولانی به سلامت در اختیار داشته باشید. قصد داریم 12 ترفند ویژه برای بیشتر کردن طول عمر ویندوز به شما معرفی کنیم که با عمل به آنها میتوانید پایداری ویندوز خود را تضمین کنید.

 

1- همیشه ویندوز را از پایه نصب کنید: ارتقاء از نسخه قبلی ویندوز آسانتر و سریعتر می باشد اما دیر یا زود شما بهای این راه میانبر را با مشکلاتی نظیر عدم پایداری ویندوز خواهید پرداخت. پس بهتر است وقت بیشتری گذاشته تا از مشکلات بعدی نجات پیدا کنید.

2- در مورد خرید سخت افزار مرغوب خساست به خرج ندهید: کارآیی سیستم شما به کیفیت اجزاء و قطعاتی است که در آن به کار رفته است با پرداخت مبلغ اندکی بیشتر می توانید تفاوت محسوسی در پایداری سیستم خود بیابید. از خرید RAM، منبع تغذیه، دیسک سخت، سی دی رام، کارت گرافیک، کارت شبکه و سایر قطعات با مارکهای ناشناخته خودداری کنید. این قانون در مورد ادوات جانبی نظیر پرینتر، اسکنر، ماوس و... نیز صدق می کند. راه اندازهای سیستمی که بد نوشته شده باشند یا نرم افزارهائی که به صورت عمومی نوشته شده و خاص یک سیستم نمی باشند، باعث خرابی خواهند شد. برای ویندوزهائی نظیر 2000 و XP قبل از خرید مطمئن شوید که سخت افزار شما در لیست سازگاری سخت افزاری مایکروسافت موجود باشد.

3- راه اندازهای سیستمی قدیمی را در ویندوزهای جدید استفاده نکنید: هنگامیکه سیستم جدیدی را می خرید، نگهداری پرینترها و اسکنرهای قدیمی وسوسه انگیز به نظر می رسند. در صورتیکه سازنده سخت افزار راه انداز جدیدی را ارائه نکرده باشد (ترفندستان) ریسک نصب راه انداز قدیمی را انجام ندهید، حتی اگر سخت افزار موجود با آن کار کند می توانید در اینترنت بدنبال راه اندازهای جدید بگردید و یا از راه اندازهای خود ویندوز استفاده کنید. البته باید بدانید سازندگان سخت افزار معمولأ جهت محصولات گران قیمت خود راه انداز جدید ارائه کرده و برای محصولات ارزان قیمت راه انداز جدیدی ارائه نمی دهند.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/10/1 ] [ 4:7 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]

در حال حاضر دو انتخاب اصلی برای خدمات میزبانی وب یا hosting در ایران استفاده از سرورهای میزبان لینوکس یا ویندوز است. مسلما وقتی قرار است بین ویندوز و لینوکس یکی را انتخاب کنیم، حتما لینوکس و یونیکس گزینه مناسب تر خواهد بود چرا که لینوکس در طی این سالها نشان داده که به دلائل امنیتی فراوان بهترین انتخاب برای سرورهاست.
در صورت استفاده از زبانهای برنامه نویسی وب وابسته به Server Side ing مثلphp, coldfusion, jsp, cgi (c, perl, python, tcl, ...), asp, asp.net اولین مطلب مهم این است که سرورهای لینوکس asp و asp.net را که جزو فناوریهای مایکروسافت هستند پشتیبانی نمی‌کنند. البته برای پشتیبانی از asp در لینوکس اقداماتی انجام شده ولی فعلا بیشتر در حد پروژه های در دست اجرا می باشد. پس اگر می‌خواهید سایتی با این دو تکنولوژی راه‌اندازی کنید، اصولا بی معنی است که بخواهید لینوکس و ویندوز را با هم مقایسه کنید چون حتما باید وب سرور شما ویندوز باشد. در مورد بقیه موارد گفته شده می‌ توان گفت که هر دو سرور لینوکس و ویندوز از پشتیبانی خوبی در این زمینه برخوردارند . اگر بخواهیم با یک مقایسه کلی بگوئیم که از بین ویندوز و لینوکس کدامیک کارائیperformance بهتری برای هر یک این زبان‌ها دارند،‌ باید اذعان کرد که لینوکس در این زمینه بهتر عمل می‌کند.
نکته مهم دیگر این است که اگر cgi را به‌صورت کامپایل شده استفاده می‌کنید، اصولا نمی‌توانید از cgi یی که برای لینوکس کمپایل شده در ویندوز استفاده کنید و یا بلعکس. ولی در سایر موارد میتوان از یک کد هم در سرورهای ویندوز و هم لینوکس استفاده نمود.
در یک جمع بندی کلی باید بگویم که اگر asp , asp.net استفاده می‌کنید، فقط می توانید سرور ویندوز را انتخاب کنید، ولی در سایر موارد لینوکس گزینه بهتر خواهد بود .
در خصوص پایگاه‌های داده و بانکهای اطلاعاتی بایدگفت که بجز بانکهای اطلاعاتی access که خیلی ساده و کم اهمیت هستند و فقط مختص سیستم عامل ویندوز میباشند مابقی تکنولوژیهای رایج در ایجاد و مدیریت پایگاههای داده معمول شاملSQL server مختص سرورهای ویندوز، و MySQL مخصوص سرورهای لینوکس میباشند. بهترین و موفق‌ترین پایگاه داده بدون شک محصولات شرکت Oracle است که به دلیل قیمت بالا فقط در سایت‌ها و سرورهایی استفاده میشود که نیاز به دیتابیس هائی با کارائی و حجم بسیار بالا وجود دارد و در مورد وب سایتهای معمولی یا متوسط بدلیل گرانی بیش از حد قابل استفاده نخواهد بود . البته ناگفته پیداست که SQL Server فقط در سرورهای ویندوز قابل استفاده می باشد و بقیه database ها معمولا در هر دو نوع سرور لینوکس و ویندوز قابل استفاده هستند .

ادامه مطلب...

[ جمعه 89/9/19 ] [ 12:36 عصر ] [ مهدی صادقی حسن آبادی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ به خدمات فرهنگی قائم رایانه تعلق دارد که در 120 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان واقع شده است. ارائه دهنده: کلیه خدمات رایانه ای و اینترنتی ، مهرسازی مشاوره ، طراحی و چاپ ،لوازم اداری و لوازم التحریر نرم افزار ،سخت افزار، بازی ، فروش ویژه رایانه و لپ تاپ (به صورت نقد و اقساط) نمایندگی رسمی ایرانسل و رایتل عرضه عمده: سی دی، دی وی دی،فلاپی، کاغذ، باطری نمایندگی رسمی فروش ایرانسل تلفن: 03127532552 09133863408 -09139087269 -09139087265 03127592313 صادقی شماره فاکس: 03127533760 اصفهان.حسن ابادجرقویه.خیابان آزادی پست الکترونیک: mahdis520@chmail.ir ghaemrayane@yahoo.com کانال تلگرام فروشگاه قائم رایانه https://t.me/ghaemr
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 185
بازدید دیروز: 305
کل بازدیدها: 1194013